Friday, May 9, 2014

Make Up Artist Kota Kinabalu

Sambungan dari entri aku tentang makeup sebelum ini..

Assalamualaikum...
lama sudah aku indak memblog. Bz bah, mo check Facebook lagi, kepoh tengok wall orang lagi, ketawa-ketawa tengok video lucu lagi.. macam-macam bah aktiviti aku. Haha.
OK, hari ni mo cakap pasal Makeup Artist yang aku suka di Kota Kinabalu. Berabis bah aku google tu hari, mintak pendapat kawan-kawan pasal aku bukan pandai sangat tengok mekap. Lain la kalau dari orang biasa jadi macam Lady Gaga, memang la aku indak mau.
So semasa aku mencari-cari makeup artist tu, ada beberapa nama yang balik-balik keluar.

1) Pertama, Jeffie Jeff.
Ni link dia: http://www.jeffiejeffofficial.blogspot.com/
 
Masa saya tengok tu, saya boleh nampak makeup tebal. Tapi boleh tahan natural la jugak, walaupun ada unsur dramatik dan hasilnya kadang-kadang sangat cantik dari wajah asal. Anyway, ada la juga berminat mau ambil dia. Tapi bila saya PM, harga nya pun di luar budget saya. Tapi dia ni famous dan ramai ambil dia. So kamu boleh ambilkira la Jeff ni, dia ada pakej-pakej lain lagi seperti penari dsb.



2) Kedua, nama orangnya Sheila. Sori ah tiba-tiba tak dapat jumpa pulak link dia. Dia ni pun antara top MUA di KK. Harganya pun luar budget saya juga.



3) Ketiga, saya minat MUA ni. Nama dia Lydia. Harga sangatttt affordable.
Link dia: https://www.facebook.com/pages/Lydia-make-up-Services/163914030288431
Hasil kerja simple, sweet, radiant dan gambar AFTER masih sangat iras dengan gambar BEFORE. Malangnya dia suda kena booking pada tarikh yang saya pilih.




4) Keempat, nama dia Xiao Wei. Harga sangat affordable dan ada freebie lagi.
Ni link dia: https://www.facebook.com/XIAOWEIMUA
Tapi saya macam rasa tidak 100% dengan stail make up dia.. yala bah masing-masing punya taste kan. Tapi so far saya nampak quite ok jugaklah.




Dan yang MUA yang saya pilih ada dua.





Ini pilihan sayaaaa....
5) CLAIRE TONY
Ni link dia:  https://www.facebook.com/claireartwork99?fref=ts

Hasil dari rekomen dari seorang kawan rapat dan juga menilik-nilik gambar hasil kerjanya. Kemudian minta pendapat pelbagai pihak, iaitu kawan saya Sian Cze yang sangat cerewet dan adik saya Ayin yang juga minat hal-hal mekap ni.

First saya tunjuk gambar orang lain dulu..



Bah jangan terkejut dengan wajah sebenar saya aaaa! Tu muka Bridezilla yang stress (indak mau mengaku bah muka tu memang bidak kakakaka)

TADAAAAAA...






Dia tukang mekap saya masa Sanding. Sayangnya saya tidak booking dia masa Nikah atas sebab-sebab teknikal (nanti aku cerita), jadi ada orang lain sudah sambar dia bila saya buat keputusan mo ambil masa Nikah.



6) Dan akhirnya, setelah mencari dan mencari orang yang sesuai untuk makeup nikah saya, akhirnya saya pun memilih seorang lagi MUA. Nama dia GRACIE.
Ini link dia: https://www.facebook.com/pages/Gracie-Vanchole-Make-up-Studio/238377312982965

Stail dia juga simple and radiant. Harga dia dan Claire lebih kurang, dan boleh la masuk budget.





7) Dan akhirnya, saya mau recommend seorang lagi. Nama dia Charlotte Abby.
Ni link dia: https://www.facebook.com/abbymclee87?fref=ts

Stail dia sebiji macam Claire Tony (memang student Claire pun), jadi kalau Claire fully booked, boleh pegi merajuk sama Charlotte ya. Saya pun tak dapat mo booking Charlotte sebab waktu tu dia pun kahwin! Kasian pula bride mau mekap-mekap lagi bride lain haha!


OK, saya akhiri dengan gambar-gambar hasil contengan berseni dari MUA yang saya pilih. Dua-dua sangat professional, lembut, sweet, menenangkan dan pendekkata puas hati lah!







Lepas seharian, makeup masih tidak luntur (MUA Claire Tony)  


Sebelum Nikah (MUA Gracie)

Hairstyle by Gracie

Flowy hairstyle by Gracie

Mintapuji photoshoot (MUA Gracie)

Reception (MUA Claire Tony)








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...